subota, 12. siječnja 2013.

Sarajevo za željne provoda :)

"Destinacija nikada nije mjesto, već novi način viđenja stvari." Henry Miller



kava na Baščaršiji
Dvadeset i prvi rođendan bio je sramotan podsjetnik na sve ove godine koje sam htjela otići u Sarajevo, a nikada nisam krenula.  Kako sreća obično prati budale, pružila mi se prilika da provedem tjedan dana u tom biseru Balkana i to sa besplatnim smještajem. Nema mi ništa draže nego kada imam priliku ostati u nekom gradu više od tri-četiri dana, odmah se prebacujem na "stanovnik-mode" i uživam u svemu koliko god dugo želim, bez pritiska da ću nešto propustiti razgledati i s dovoljno sna na rasporedu.



It- grad

U vrijeme svake nove godine, pa tako i ove, 2013. Sarajevo ugosti stotine Zagrepčana koji su vječiti zaljubljenici u taj grad i njegove stanovnike. Ja sam ga posjetila krajem ožujka pa sam uglavnom izbjegla snijeg i ostale zimske gadosti i uživala u kavi na suncom okupanoj Baščaršiji. Nigdje u svojim putovanjima se nisam susrela sa tako srdačnim i gostoljubivim ljudima, koji su me apsolutno oduševili. Kako sam u Sarajevo došla u pratnji samo jedne osobe, ljudi koji su nas razvađali doslovno svuda su bili zaista ogromna pomoć.

Sogan dolma
Najpoznatiji dio Sarajeva je svakako Baščaršija, čije ime doslovno znači glavna čaršija, a danas obuhvaća cijelu Staru sarajevsku čaršiju. Sastoji se od niza prostranih placeva povezanih spletom bezbrojnih uličica gdje možete kupiti odjeću, suvenire, poznate autohtone slastice poput Rahat Lokuma ili Tufahija. Istražite koja čevapčinica radi najbolje čevape i probajte burek u  burekčinici Bosna. Kada ste već stigli do Sarajeva, kile su zadnje o čemu morate razmišljati. Bosanska kuhinja prepuna je raznih delicija koje bi bilo zaista šteta ne isprobati kada ste već tamo. Upitajte stanovnike gdje se mogu probati najbolja kuhana jela, mnoge poznate konobe nalaze se izvan centra po raznim kvartovima, tako da ćete ih, bez pomoći domaćih, teško pronaći. Imala sam sreće pa sam imala vodiča koji nas je odveo jedan od tih restorančića gdje smo isprobali fantastične sogan dolme, klepe, japrake, pače i slične poznate bosanske delikatese. 

Skrenimo misli s hrane... nekako
Bjelašnica
Kako sam krenula pisati samo o hrani, vrijeme je da obrišem sline i posvetim se turističkim atrakcijama kojima Sarajevo obiluje. Osim svima poznatu Baščaršiju, posjetite Aleju na Ilidži koja se nalazi samo desetak kilometara od Sarajeva. Ovaj park je najpoznatije odredište za odmor od urbanog načina života. Aleja se proteže tri kilometara i zatvorena je za motorni promet. Ako vam se ne da hodati, možete unajmiti prekrasnu kočiju iz austrougarskoj perioda za samo 10 km (40 kn) koja će vas provesti cijelom alejom.
Posjetite Alipašinu džamiju iz 16.stoljeća, Bijambarsku pećinu, Brusa-bezistan, groblje na Alifakovcu ili prošećite čarobnom Bjelašnicom. Prirodni rezervat planina Bjelašnice i Igmana nalazi se 25km od Sarajeva. Prekrasan ambijent i mir prirode oko vas ostavit će vas bez daha. Ako ste pak osuđeni na pješačenje, ne propustite posjetiti most na Plandištu- takozvani Rimski most koji predstavlja zapadna vrata Sarajeva. Sagrađen sredinom 16. stoljeća do danas je zadržao svoj izvorni oblik.


Sarajevo je grad koji u obgrljuje ujedno i ljepotu i tragediju, no vedrina i dobrota ljudi koje ćete ondje susresti pokazati će vam da duh i zajedništvo zaista prevladavaju svako nedaće. Iako još uvijek prožet ožiljcima agresije ovaj grad zrači jednim sjetnim i romantičnim duhom, a noći su lude i nezaboravne. Mnogi se turisti vraćaju iz ovoga grada očarani njegovom ljepotom i duhom, a među njima sam dakako bila i ja. :) Neke od slika možete pogledati u videu ispod. Ako još niste bili u Sarajevu, odite, a ako jeste, odite opet. Znam da ja hoću. :)


Sarajevo za željne Provoda Slideshow: Petra’s trip to Sarajevo was created with TripAdvisor TripWow!





Nema komentara:

Objavi komentar