srijeda, 19. prosinca 2012.

Nica za hedoniste 1.01

"Putovanje je kao brak. Sigurno ćeš pogriješiti ako misliš da ga ti kontroliraš." -John Steinbeck



Nedavno smo izbjegli smak svijeta, a kao jedno od područja koja će biti pošteđena spominjao se i jedan od gradića na  Azurnoj obalni. Ako se ni zbog toga niste odlučili na putovanje na jug Francuske, nije kasno, postoji puno više razloga za posjet magičnoj Nici.


plaža u Nici
Putovanje- ludom radovanje

U Nicu sam krenula nekoliko dana nakon što sam se odlučila na put. Samim time, let avionom nije dolazio u obzir jer su se cijene karata kretale oko 400 eura. Kako uvijek putujem s prilično nevelikim budžetom, svaki je eurić bio dragocijen, pa sam se odlučila na put autobusom i vlakom. Ili možda bolje rečeno, vlakovima. 
Naime, da biste došli do bilo kojeg grada Azurne obale, ne gine vam prijevoz barem jednim autobusom i barem 4 vlaka. Povezanost Zagreba bilo sa kojim inozemnim gradom nikada nije bila na dobrom glasu, a to je s  razlogom tako. Povratna karta Zagreb- Trst košta 266 kuna, ali svakako preporučam kupnju jednosmjerne, da vam se ne bi dogodilo da vam u povratku neki od sto vlakova kasni pa da propustite autobus za Zagreb. Naravno, to sam naučila na vlastitoj koži, dok sam u 17.15. stigla u Trst, dok je moj autobus za Zagreb otišao bez mene petnaest minuta prije. Nakon putovanja od 10ak sati, taj osjećaj si ne želite priuštiti. 

čekanje vlaka na stanici u Veneciji
Nakon nekoliko sati vožnje do Trsta, sljedeća vam je postaja Venecija, do koje ćete kartu platiti samo 11 eura. Talijanski su vlakovi ugodni i  brzi, te je putovanje njima zaista odlično. Obratite pozornost na to da u Veneciji morate izaći na željezničkoj postaji van grada, Venecia Mestre, a ne u samoj Veneciji. Tako ćete izbjeći nepotrebna presjedanja na lokalne vlakove kako biste se vratili na Ve.-Mestre, jer od tamo kreće vlak za vaše iduće odredište. Pišem Ve.-Mestre jer nigdje putem nećete vidjeti da Ve. predstavlja Veneciju. Osobno sam se vodila nekom logikom "što bi drugo to značilo" i srećom nisam pogriješila. 

Do Milana se možete voziti za 17- 34 eura, ovisno kakav vlak odaberete. Naravno da sam u minutu propustila jeftiniju varijantu, pa sam morala izabrati skuplju, ali se nikada nisam vozila ljepšim vlakom. Svako sjedalo ima svoj stol i utičnice za elektroničke uređaje, što može dobro doći na dugim putovanjima. Kada ste napokon došli do Milana, pazite se mladića po kolodvoru, puno je džepara ali i onih koji će vam nuditi pomoć (pri nošenju prtljage,kupnji karata i sl.) pa poslje od vas zahtijevati plaću za svoj trud. Uvijek je najlakše zaraditi na turistu. :) 

Iduće vam je odredište Ventimiglia, do koje možete doći za 9-30 eura, ovisno o vremenu kupnje karte. Kako je Ventimiglia udaljena 20ak minuta vožnjom do Nice, za tu sam relaciju imala dogovoren prijevoz autom, no postoji linija do Nice iz Ventimiglie koja košta maksimalno 20 eura, pa ni ta opcija nije loša, a vozite se uz more :). Svakako provjerite gdje ste smješteni jer u Nici postoje dvije glavne stanice pa se poštedite muke lutanja po gradu s prtljagom. Kako je većina hotela smještena u centru vjerojatno morate izaći na stanici Nice Riquier, ne na glavnoj stanici Nice Ville, no i ta je stanica udaljena 20ak minuta od promenade.  

When in Nice...

Velo Bleu stanica
Vrijeme je na Azurnoj obali uglavnom ugodno za šetnju, tako da s tom odlukom nikad nećete pogriješiti, no ako ste u žurbi, kroz Nicu možete putovati tramvajima. Karta košta jedan euro i vrijedi u oba smijera ( postoji samo jedna linija u dva smjera) a možete je kupiti na svakoj stanici na aparatima. Svakako bih preporučila kupnju karata jer njihovi kondukteri više podsjećaju na S.W.A.T.-ovce nego na konduktere i ako se nalaze na stanici, a vi nemate kartu, sigurno ćete dobiti kaznu. Kartu, naime moraju pokazati i oni koji iz tramvaja izlaze. Ako preferirate vožnju biciklom, po cijelom se gradu nalazi preko 90 takozvanih stanica bicikala VeloBleu  gdje sa mjesečnom ili godišnjom karticom možete uzeti bicikl i odvesti se gdje god trebate. Korištenje bicikla na jedan dan koštati će vas samo 1 euro, pod uvjetom da jedan bicikl koristite pola sata, a onda ga možete zamijeniti drugime na jednoj od 90 stanica. Tjedna kartica košta 5 eura, mjesečna 10, a godišnja 25 eura. Ova se investicija svakome zasigurno isplati.










Nema komentara:

Objavi komentar